16 februar 2014

Havevejr!

Det er naeppe gaaet nogens naese forbi at vi har haft en helt ekstrem vinter i aar. Efter to maaneder med det vaadeste og mest blaesende vejr i mands minde, eller rettere 250 aar, fik vi pludselig en smuk foraarsdag i dag. Min elskede havde et par aerinder ude omkring og spurgte om ikke jeg ville med, men nej - jeg havde nogle haveredskaber der skulle roeres!


Som ses paa billedet ovenover, er graesset ikke blevet klippet i maanedsvis, da det har vaeret alt, alt for vaadt. Jeg havde nogle roser og lidt andre planter, som skulle flyttes og jeg havde regnet med at jeg kunne goere det mens de var i vinterdvale.


Vinterdvale har vi dog ikke haft noget af, det er lige knap vi overhovedet har haft frost. Jorden var helt varm og foraarslaekker, uanset hvor meget jeg gravede. Nu skal det lige tilfoejes at jeg aldrig har vaeret ude for ikke at kunne grave i haven, uanset hvor koldt her har vaeret. Primulaerne og de smaa blaa lobeliaer satte jeg sidste foraar og de har blomstret lige siden.


Vejret var perfekt til at gaa og nusse med jorden. Bierne summede, solen skinnede og alle som gik forbi hilste og kommenterede det flotte vejr. Vi bor i et meget venligt og utroligt nysgerrigt nabolag. Noget af det foerste jeg lagde maerke til da jeg flyttede til London var hvor nysgerrige folk er. :) Min elskede mener ikke de er vaerre end andre folk, men enten er jeg uhyre interessant eller ogsaa er folk altsaa ukristeligt nysgerrige. Jeg synes det er saa sjovt og synes faktisk ogsaa det er lidt hyggeligt, naar alle de gamle koner stopper og blander sig i hvor jeg planter hvad.


De franske anemoner er aabenbart ikke helt klar over hvornaar de normalt har aabningssaeson! Jeg elsker at have loeg og knolde i jorden, de giver den ene overraskelse efter den anden. I dag fik jeg lagt nogle kilo tulipanloeg og et par kilo store paaskeliljer i jorden. De burde egentlig vaere lagt i jorden i efteraaret, men der var lige det med vejret...


Jeg gad egentlig vide hvor man kunne faa fat i en balle halm - bare i tilfaelde af vi skulle faa et laes sne foer foraaret...

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Åh, så dejligt. I må virkelig trænge til tørvejr. Hvor er tingene dog langt fremme hos jer.

Annes indfald sagde ...

Ja, vi følger med gru billederne af et oversvømmet Syd-England.
Men det ser alligevel ikke ud til at jeg skal pakke waders med til ferien i maj!!!
Her pibler vintergækker, erantis og krokus op.... men London er jo på sydligere breddegrader, det ses tydeligt lige nu!
Vi længes efter sol, varme og duften af muld.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

God at se nyt fra dig, jeg var bange for at du var blevet skyllet i Themsen, med alt det vand vi har set nær London.

Lea sagde ...

Godt at se ikke alt er regnet væk.

AagePK sagde ...

Altså, hvis du sender en billet, kommer jeg forbi med en balle halm eller to, det skal ikke komme an på det!

Irene sagde ...

Her fører fasanen sig frem somom han er klar til at danne harem. Hvor jeg dog elsker forår!

Tina - omme i London sagde ...

Eva - jow tak. :)

Anne - he he, nej i Maj har vi nok vandingsforbud! :)

Sussi - bare rolig, der skal mere til at skylle mig vaek. ;)

Lea - ja!

Aage - He he, jeg sender et frimaerke...

Irene - he he, monstro egentlig fasaner er monogame?

Karin sagde ...

Krydser fingre for sommeren bliver dejlig og med præcis den mængde vand der er behov for, og på det tidspunkt hvor flertallet sover :-)

Tina - omme i London sagde ...

Abildjyden, hvis det kunne arrangeres paa den maade, saa maatte det regne hver nat for min skyld. :)