03 juni 2013

Dagens lunchtime vandring

Det vidunderlige forsommervejr gav mig lyst til en lille hurtig lunchtime vandring. Jeg har laenge haft planer om at gaa en tur i den lille have bag St Paul's kirken i Covent Garden, bedre kendt som 'Skuespillernes kirke', saa jeg snuppede min frokost under armen og satte naesen mod kirken.


Jeg var ikke klar over at gaarden tilsyneladende er lukket om mandagen. Ove, hvor blev jeg skuffet, jeg havde lige sat min naese op efter en god halv time paa en af deres baenke. Der var andre der opdagede det sammen og en enkelt der lige skulle proeve at ruske lidt i laagen; lige lidt hjalp det.


Jeg fandt en anden baenk at slaa mig ned paa og noed solens varme paa min ryg. For en enkelt gangs skyld lykkedes det mig at finde en baenk hvor jeg kunne faa lov at laese i fred.

Da jeg saa flaget vejre over mig kom jeg pludselig i tanker om at vi sgi da har foedselsdag i familien i dag. Jeg skyndte mig at alliere mig med min elskede, som bad mig soerge for et foedselsdagskort og noget at laegge i den, saa skulle han nok soerge for vi fik vores James at se saa vi kunne overraekke begge dele.

Vi skulle have fejret den unge mand i gaar, men han skulle arbejde, saa det blev ikke. Nu har vi fejret hans foedselsdag med maner og sidder tilbage med en tilfreds fornemmelse i maven. De bliver altsaa bare skoennere og skoennere, de unge mennesker.

4 kommentarer:

dqpage sagde ...

Godt der er så mange bænke i London :o)
den lille have kender jeg ikke - vil holde øje med den næste gang.

Tina - omme i London sagde ...

Mona - her er rigtig mange baenke, men lige praecis de her var bare ikke tilgaengelige! :) Jeg haaber du faar held med det naar du naar til byen igen.

FUUR. sagde ...

Tillykke med "barnet"
efterhånden et stort barn.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - tak, tak og ja, et temmelig langt barn i hvert fald.