04 april 2013

Naar himmel og jord staar i et

Her var lovet sne i dag, men jeg maa indroemme jeg ikke havde regnet med det ville blive til noget.


I loebet af morgenen begyndte det saa smaat og af og til tog det lidt til, for saa at gaa lidt i sig selv igen. Da jeg var ude for at fouragere kom der et par voldsomme byger.


Sneen lagde sig kun paa paraplyer, huer og frakker og jeg tror nok jeg var den eneste der bare noed det. :)


Lidt over middag gik det for alvor loes. Hele kontoret stroemmede til vinduerne og gispede "ih" og "aah", mens de diskuterede hvor vidt de havde taget fejl af maaneden. 


Da jeg kom hjem laa der stadig sne i blomsterbedene og min elskede kunne berette at jorden havde vaeret helt hvid. Det er faktisk naesten praecis fem aar siden vi for alvor fik sne i April. Det kom bare lige pludselig, efter vi havde haft noget ganske nydeligt foraarsvejr. At doemme efter de billeder jeg tog dengang var foraaret i hvert fald temmelig meget laengere fremme end det er i aar.

3 kommentarer:

Eva sagde ...

Og du behøver IKKE sende det mod Danmark.
Sne har jeg fået så rigeligt af, - nu skal det være forår! Men det er godt nok lidt koldt endnu.....

Ellen sagde ...

Vejret er altså lidt underligt i år ...

Tina - omme i London sagde ...

Eva - LOL, det var altsaa ikke mig... :)

Ellen - temmelig!