12 september 2012

Langt ude paa landet

Vi ankom til det toskanske sommerhus i buldrendes moerke loerdag aften og se lige her hvad vi opdagede, da vi vaagnede soendag morgen. 


Vi optager to huse, det ene er et lille hus med to vaerelser og et badevaerelse oppe oven paa og det andet, som er det vi bor i, er delt ind i to huse. Vores del har to vaerelser og et badevaerelse oven paa, men jeg vil skyde paa der er en 3-4 vaerelser i den anden halvdel af huset ogsaa. Vi har en kaempe (ubrugt!) stue og et stort, typisk Italiensk landkoekken.



"Bare tag for jer af frugten", fik vi at vide da vi kom og vi sulter ikke! Her er paerer og figner nok til en hel haer og alt fra hindbaer til basilikum gror lige uden for koekkendoeren. Jeg lurer lidt paa deres lavendler og droemmer lidt om at faa fat i nogle baand, saa vi kunne binde et par lavendeldukker. :)



Jeg elsker at spise udendoers og nyder den lokale foede. Vi havde en delegation sendt i supermarkedet den anden dag og kig lige til hoejre i billedet, hvad min svoger proevede paa at luske paa bordet, for at overraske mig. Han synes det var saa sjovt at de kunne koebe dansk oel i Italien. :)

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Ih, hvor ser det lækkert ud. Hvor er I heldige:)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - vi er nemlig lige det, svineheldige - og du kan tro vi ved det!

AagePK sagde ...

Det er da bare med at få fat i en 5-liters glaskrukke/henkogningsglas med patentlukke, fylde op med bær i lag, drysse noget sukker i hvert lag, og så drukne det hele i 55% rom, eller, nu I er i Italien, tilsvarende procenter, eller højere, i grappa, eller hvad har vi: til vinter vil frugterne smage pragtfuldt på scones med whipped cream, og så et glas af "saften": I vil straks mindes Italiens sommer med alle sanser!
Jeg tror endda, jeg ville komme en håndfuld basilikum-blade i!!!

FUUR. sagde ...

Det ligner et slot.
Bare i nu ikke får "fine fornemmelser"
Hvor ser det dejligt ud.
Sol og sommer.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - Slurp, det lyder laekkert, men tror du helt aerligt jeg faar saadan noget gjort? :)

Moar - LOL, fine fornemmelser er der vidst ingen fare for jeg faar, med mindre bonderoeve altsaa kan faa det. :)