17 april 2012

En stor hjaelp

Naar man skal lave et stykke arbejde kan vaerktoejet vaere alt afgoerende for det endelige resultat. Nu har vi haft gang i ret meget forskelligt arbejde over de sidste mange maaneder og til tider synes jeg her er alt for meget vaerktoej, men det er som regel fordi det er vaerktoej som jeg bare ikke har nogen forstand paa.


Inden min kaere faetter Fiks ankom til vores kaotiske hjem, havde jeg advaret ham paa forhaand at han skulle tage sine egne toemrerblyanter med, da dem jeg ser folk bruge her er det rene vand i forhold til de fantastiske blyanter haandvaerkerne bruger i DK. Faetter Fiks er en klog mand og lyttede til sin lille kusines gode raad. Jeg tror han kom med 30 blyanter! :) Da han rejste efterlod han endnu et stykke vaerktoej til mig - nemlig en tommestok. Den er sgi da naesten uundvaerlig. Faktisk efterlod han to, men jeg lod aller naadigst en anden faa nr to. Min bliver der skrevet navn paa, saa der slet ikke er nogen tvivl om hvem den tilhoerer!


Det er ikke nok at have vaerktoejet i orden, der skal ogsaa en ordentlig haandvaerker til og jeg skal ikke sige andet end vi var godt begavede i den afdeling, da der skulle laegges parketgulv i hallen. For hulen, hvor jeg glaeder mig til det bliver sandet ned og olieret, saa det virkelig kommer til sin magt. Jeg er helt vild med det gulv, som ogsaa snart kan faa selskab af en taeppebeklaedt trappe. Nu vi har haft professionel assistance mangler vi faktisk ikke ret meget, foer huset ligner et hjem. For hulen, som bliver det godt og hvor er jeg bare taknemmelig for den store hjaelp!

4 kommentarer:

Per Teilmann sagde ...

Sådan en fætter Fiks er simpelthen helt og aldeles uundværlig ;-)

Donald sagde ...

Det er da en fantastisk entré, I har fået nu. Jeg ville gerne have noget der så bare halvt så godt ud.

Der er stemning. Døren er mega-flot!

AagePK sagde ...

En tommestok er et alsidigt værktøj, som skal behandles godt, bl.a. med en dråbe olie i hvert led om året. Så kan du lave cirkler og vinkler, og har du fået de rigtige, tomme/cm og cm ind/ cm ud, kan du måle både udvendige og indvendige flader, og du kan få de gamle tommemål oversat til cm.
Og er du forsigtig, kan man i nødsfald lukke engelske vinduer eller øller op med den!

Tina - omme i London sagde ...

Per - det toer siges! :)

Donald - tak, vi er ogsaa glade for resultatet, som dog lige skal slibes og olieres. :)

Aage - NUL oeloplukning med MIN tommestok! :)