31 oktober 2011

Halloween i the City

Jeg var saa svineheldig at vi kun kunne faa en tid ved koekkendesigneren klokken 16.00 i eftermiddags, saa jeg blev noedt til at tage hjemad allerede klokken 15.30. Der var et tog fra Cannon Street ti minutter senere, saa jeg gik ned ad Cheapside, i den almindelige retning.


Der var en hulens trafik, mere end jeg ville forvente paa den tid af dagen og saa hoerte jeg en taxachauffoer sige til en anden "they're dancing in the street in front of the old Lady". "The old Lady" er the Bank of England. Jeg havde mindset en 3-4 minutter til overs inden toget kom, saa jeg smuttede lige den vej i stedet for at tage den saedvanlige smutvej.


Occupy London havde lavet et stunt i forbindelse med Halloween og deres besaettelse af pladsen foran St Paul's cathedralen. I anledning af Halloween havde de oevet danserutinen til Michael Jacksons "Thriller", som saa blev opfoert paa gaden foran vores nationalbank.


"Dancing on the grave of capitalism" (danser paa kapitalismens grav) stod der paa plakaterne, som blev baaret af diverse uhyggeligt udseende personager. Paa afstand ser det ikke ud som om der er ret mange folk, men naar foerst man kommer lidt taetter paa, saa var der faktisk lidt af en flok!


Vejene omkring banken er ikke de bredeste i hele London, tvaert imod og man kan ikke sige andet end pladsen var trang, naar baade taxaer, busser og fodgaengere gerne vil frem. Vi var nu en hel del der ikke gik nogen steder, for det var sgi da for morsomt at vaere tilskuer til!


Det kan vaere Michael Jackson vender sig i sin grav, men jeg synes altsaa den skrigende politisirene passede perfekt ind i gadebilledet. :) Videoen blev ikke saa lang, for jeg kom til at kigge paa klokken og der var ikke mange minutter til at fange toget, men jeg gjorde det!

2 kommentarer:

AagePK sagde ...

Og jeg, som troede, at teeweewonders var lidt ligesom Victoria's secrets. Det er da en pæn samling videoer, du har!
Men meget interessant at se, hvor disciplineret man demonstrerer, man flytter sig for udrykninger, og har uniformeret personale til at gelejde trafikken igennem, fint.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - englaendere strejker paa samme maade, det er aftalt paa forhaand og saa strejker de den dag fra 9-18 eller saadan noget. Det er morsomt!