04 september 2011

Efteraaret kan vente

Man kan godt  se paa haven at sommeren er omme og jeg tror naeppe December bliver lige saa groen som den var for nogle aar siden, hvor vi havde faaet en masse regn, men vejret havde vaeret ret lunt hele sommeren og efteraaret. Det kan man ikke sige om i aar!



Jeg tog en lille havevandring i eftermiddags og kunne ikke lade vaere med at studse over hvor faa maelkeboetter vi har haft i aar - og det er ikke udelukkende paa grund af at min elskede er flittig til at grave dem op.


Til min store overraskelse opdagede jeg at den lille drue vi satte i haven for et par aar siden pludselig har baaret frugt og minsandten om ikke druerne var modne. Ok, saa de var ikke saa store, men MODNE og rigtig saftige og laekre.


Vi har ikke rigtig faaet haven passet saa godt som vi plejer denne sommer, men alligevel bliver vi beloennet med nogle dejlige sensommerblomster. Vi burde tage en runde derude inden vi flytter, men jeg tror ikke vi naar meget mere end en plaeneklipning.


Vi var inviteret til en barbeque hos nogle venner i dag og for kun anden gang denne sommer havde jeg sommerbukserne og en lille let sommertop fremme. Jeg luskede dog en lille undertroeje under toppen, da jeg ikke havde den store tiltro til at der ikke ville vaere en lusket kold vind i haven, men hvor tog jeg dog fejl. Vi sad ude til efter klokken otte og vejret var simpelthen eksemplarisk.



Livet er ikke det vaerste vi har!

Ingen kommentarer: