13 juli 2011

Store flyttedag

Paa grund af mit tandlaegebesoeg i morges forventede mine kolleger mig ikke paa kontoret foer middag. Desvaerre var det gispendes koldt (saadan i forhold til der staar Juli paa kalenderen) saa jeg var ikke meget fristet til at gaa paa en laengere vandringstur.


Jeg kunne dog ikke staa for disse skoenne gamle veteranlastbiler. Det er mindst tredje gang jeg har set bilerne linet op til parade, men jeg har stadig ikke fundet ud paa hvad det gaar ud paa. Det er da lige godt fantastisk, jeg plejer da nok at vaere oppe paa maerkerne hvad saadan noget angaar!


Pickfords, som der blandt andet staar paa den flotte flyttevogn her eksisterer endnu og er et ret stort flyttefirma. Ja, flyttefirmaer florerer jo ret kraftigt i vores bevidsthed for tiden, isaer da vi laerte i gaar at der er en ret stor sandsynlighed for at vi rent faktisk skal flytte ud naeste fredag. Jep - det har bare gaaet saa staerkt at det er liiige saa knap vi kan foelge med i tempoet!


Der var flyttebiler nok at kigge paa - nogle med flere hestekraefter end andre. Denne her havde en hel lastbilfuld Shire-heste med til at traekke. Jeg saa dem desvaerre ikke i action, for jeg bliver jo ogsaa noedt til af og til at tilbringe lidt tid ved mit skrivebord - uanset hvor meget hellere jeg ville lave alt muligt andet.


Beviset paa at hestene var i byen var diskret stillet ved siden af hestevognen!



Al den snak om flyttening faar mig til at taenke paa min yndlingsflyttemand, nemlig flyttemand Olsen fra Huset paa Christianshavn og hans reaktion paa tanken om at "nyde" en flaske champagne nytaarsaften.  "Nyde, vi skal ikke nyde - nytaarsaften skal man vaere fuld!" 

Det kan godt vaere jeg skulle bruge lidt mindre tid paa overspringshandlinger - og finde nogle nutidige flyttefolk i stedet...

3 kommentarer:

lone.g sagde ...

Herlige billeder fra en svunden tid, godt at få den foreviget og dele med os andre.
Håber at tandlægen ikke var for slem ved dig.

Hilsen Lone.g

Annette sagde ...

Nej, hvor er de skønne de flyttebiler, sådan nogle ville jeg også elske at se i gadebilledet.
Jeg kan næsten regne ud, at du er lidt halvstresset lige pt. når det nu er SÅ tæt på.
Rigtig god flytning og jeg glæder mig til en mulig beretning fra begivenhederne.

Tina - omme i London sagde ...

Lone - tandlaegen var intet mindre end fantastisk, jeg havde NUL roede neglemaerker i mine haandflader da jeg kom ud!

Annette - stress goer jeg simpelthen ikke i, med mindre det virkelig braender paa, men jeg maa da indroemme jeg har en del mere paa tapetet end normalt. Jeg glaeder mig ogsaa - til det er overstaaet. :)