19 juni 2011

Hvad hed den serie?

Jeg sad og saa BBCs fantastiske "Coast" udsendelse i aften fra Holland og sidst i programmet spillede de en melodi, som fik mig til at taenke paa et eller andet program fra 70erne. Jeg kunne ikke komme i tanker om hvad i alverden det var for en serie, saa jeg smuttede ind paa iPlayer for lige at se om jeg evt kunne finde ud af om der maaske stod noget i loebeteksterne. 


Jeg fandt hvad jeg ledte efter, det var kendingsmelodien til "Van der Valk" og saa sidder jeg saa her og ligner et spoergsmaalstegn - hvad hulen hed den serie paa dansk? Jeg genkender ikke umiddelbart personerne, men melodien. GRRR... hvor irriterende!

9 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg troede, den hed det samme på dansk, men det er vist ikke rigtigt. Derimod husker jeg tydeligt melodien - den var meget iørefaldende. Hvis jeg kommer i tanke om titlen, skriver jeg igen ;-)

Septemberliv sagde ...

Den hed vist Van der Valk, her i Danmark også. Det er hvad jeg kunne google mig til efter at have hørt titel melodien.
Jeg husker ikke rigtig serien, men kan også godt huske titelmelodien :0)

Anonym sagde ...

Tak for hjælpen...nu hænger den melodi da fast hele dagen...Navnet på serien?? kan jeg (heller ikke) huske :)

FUUR. sagde ...

Melodien hed Eye Level. i øvrigt en rigtig "ørehænger".
Serien hed simpelthen, Van der Valk.
Det undrer mig,
du kan huske den!!

Tineke sagde ...

Uf, der blev jeg sendt en tur down memory lane, den var så go', den serie, CSI go home :)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Guuuud, kan du ikke huske ham den tæske lækre detektiv ? Det må skyldes at du er så ung.

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - det ser det ud til den gjorde. Det viser sig at at melodien var paa hitlisten i 40 uger, 4 som nr 1 (i England) saa det er nok ikke saa overraskende at den minder mig om noget!

Kari - jep, det gjorde den og maaske husker du den af samme grund som mig. :)

Anne - LOL, ja, den haenger altsaa fast i oeret!

Moar - du har ret og jeg tror ikke specielt jeg husker serien. Det daemrer lidt at han maaske boede paa en husbaad og jeg kan huske noget om en der skulle af og paa baaden og ikke synes det var det nemmeste nogensinde, men jeg tror hovedsageligt det er melodien jeg kender. :)

Tineke - ja, den maa vaere specielt sjov for dig. :)

Sussi - absolut, SAA ung! :)

Irene sagde ...

HÆ, jeg måtte blive oppe og savle over Van der Valk. Det var tider! ;-)

FUUR: sagde ...

Ja du måtte meget Irene,
du var også "MEGET"
ældre end Tina.
Dengang.
Savle, er vist det rigtige ord.
Van der Valk,
var noget af en steg.