19 november 2010

Saa kold den lille haand er

Temperaturen i gaar morges laa paa en 7-8 grader, vil jeg skyde paa, men da jeg skulle til et moede i Holborn i loebet af formiddagen var den faldet en 3-4 grader og det var saadan retinderligt koldt og fantastisk vejr til en lille gaatur.

Moedet var i Holborn Bars, som er en utrolig flot bygning, som jeg vidst har fortalt om foer. Bygningen optager en god del af vejen Holborn, lige overfor Gresham College. Bygningen er imponerende ude fra vejen, og ikke mindre saa, naar man begiver sig ind i gaarden.

Jeg tror faktisk aldrig jeg har vaeret indenfor foer, men det har jeg nu og jeg kunne sagtens faa nogen tid til at gaa med et fotografiapparat og fri adgang til til alle krogene! Om saa det var lunchen de serverede derinde, saa var den hundrede gange bedre end hvad vi plejer at faa serveret, saa jeg stemmer klart paa vi skal bruge det som et fast moedelokale!

Jeg dryssede tilbage til vores eget kontor et par timer senere, forbi rosenhaven ved Christ Church Newgate. Der er stadig masser af roser i blomst, men det er godt nok saa som saa med blade paa dem og jorden baerer tydelige spor paa aarstiden.

Min elskede og en af vores naboer havde sat mig staevne i St John's i Smith Square efter arbejde. Vi havde billetter til maanedens Rosenblatt Recital, hvor den kinesiske operasanger Yijie Shi skulle staa paa de skraa braedder. Jeg maa indroemme jeg havde lidt svaert ved at forestille mig hvordan det ville tage sig ud, ikke mindst da jeg saa programmet, som indeholdt alt fra Mozart, til Verdi, Rossini, Puccini, Lehar og en japansk og to kinesiske komponister!

Mozart kan jeg lige saa godt sige som det er, var ingen succes, det var altsaa mere end han kunne hamle op med, men saa snart vi kom over i de italienske og franske tekster, saa kom han til sin ret og da han sang paa japansk og kinesisk stod de smaa haar i nakken ret! Sidste sang paa programmet var Puccinis "Saa kold den lille haand er..." som jeg selvfoeligelig i mit hovede synger paa dansk, well, i hvert fald den ene linie, for det er vidst den eneste jeg kender! :)

Aftenen var en succes, Yijie Shi fik det stoerste bifald vi har vaeret vidne til i rigtig lang tid og han saa meget tilfreds ud med sigselv.

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Det var endnu en fin rundvisning fra dig. Flotte billeder. Og så en pudsig koncert til sidst.

Annette sagde ...

Igen en af dine dejlige rundvisninger i London, hold da op hvor jeg sluger dem og drømmer hele tiden om, snart selv at gå i dine fodspor ☺.
Skøøøøøøøøøøøønt med dansk jul, hvor er det dejligt at det endelig lykkes for jer. Selv om der findes udmærkede substitutter rundt omkring i verden, så er der altså ikke noget så hyggeligt, rart og dejligt som en rigtig dansk jul.
Da du skrev "Så kold den lille hånd er" tænkte jeg i andre tanker, vanterne er fundet frem her, det er afsindig koldt på cykel uden vanter ☺.
En rigtig god weekend til dig.

Rimkogeren sagde ...

Tak for din hilsen :-)
Hvor er det spændende at se dine billeder fra London, og din kineser ville jeg godt have oplevet.

FUUR. sagde ...

Kom til at tænke på, engang faderen og jeg, var i det Kgl. Teater, der så vi La Boheme.
Fantastisk, både opsætningen og musikken.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, det var altsaa lidt af en sjov oplevelse. :)

Annette - kom endelig, jeg vil elske at vise dig rundt. :) Jeg vinker naar vi koerer forbi dig lillejuleaften. :)

Rimkoger - selv tak og ja, det var ogsaa en positiv oplevelse. :)

Moar - det kan jeg godt huske. Den har jeg ikke selv set, men maaske det kommer en dag. ;)

Deborah sagde ...

Fantastisk flot bygning. Lige mig også. I det hele taget bugner London af smukke gamle bygninger og England som sådan. Tak for rundvisning og fine fotos.

Tina - omme i London sagde ...

Selv tak Deborah. :)