26 november 2010

Aftenens invitation

Det er den tid paa aaret igen, hvor arbejdsafteninvitationerne er lidt for mange til at der ogsaa kan blive tid til at have et privatliv. Jeg ved det er det samme hvert aar, men ikke desto mindre overrasker det mig gang paa gang at der kan vaere saa mange lejligheder man burde deltage i. Aftenens var en af dem jeg ikke kunne springe over, men det var saa heldigvis ogsaa en med en organisation jeg har stor tiltro til, nemlig en traeningsorganisation, som hjaelper teenagere fra mindre priviligerede baggrunde til at faa arbejde i the City. Det er nemlig ikke altid nogen nem sag!
Aftenen blev holdt i Chelsea fodboldklubs stadion i Fulham Broadway. Jeg har ikke en pind forstand paa klubfodbold, men jeg ved da saa meget at Chelsea er en af de stoerre og mere populaere klubber og at de af og til vinder en cup eller to.

"Motivation" og "lederevner" var aftenens tema og den olympiske mester Roger Black kom og holdt tale for os. Han er en meget brugt "motivational speaker" og jeg maa indroemme han var rigtig god. 


Jeg har altid vaeret vild med atletik, og var faktisk selv en rimelig atlet, som barn og i mine teenageaar. Jeg har aldrig vaeret nogen hurtig loeber ( ulig den gode Hr Black!), men hoejde, laengde og tre-spring var jeg faktisk temmelig god til. Olympiaden er, i mine oejne det ultimative sportsstaevne for enhver atlet og saa sandelig ogsaa for en atletikfan og i aften fik jeg lejlighed til at sidde med Roger's olympiske medalje i haanden!

For hulen, hvor jeg glaeder mig til Olympiaden kommer til London. Jeg tror mine medaljechancer er ovre i dette liv, men derfor kan man da godt nyde at se andre vinde deres og jeg maa indroemme jeg foelte mig som lidt af en "Olympian", da jeg sad der med medaljen i haanden.

7 kommentarer:

Lene sagde ...

Du ligner også en sikker vinder :-)

FUUR. sagde ...

Søde man kan få medaljer for mange ting. Guld--sølv--eller bronce.
Jeg giver dig guldmedalje,
det vil passe, til dit hjerte af guld.

Eva sagde ...

Du er heldig, at komme så tæt på De olympiske lege. Og det bliver også dejligt for os andre, at der for en gangs skyld ikke er tidsforskel.

(Og til indlægget nedenunder: Herlig ide med cykeludlejning i London,- er der overhovedet plads til cykler i den tætte trafik?)

Inge sagde ...

Det bliver stort når OL kommer til London, mon ikke alle hotelværelser allerede er ved at være lejet ud i den periode.. :-)
hav en dejlig dag

Irene sagde ...

You rock woman! You are most certainly an Olympian by heart!!!

Annette sagde ...

Jamen dog, olympiske mester (hvis altså ikke lige jeg havde læst teksten) og expert udi kagedekoration, waaauw.
Herlig ide med cykeludlejningen, jeg har et par gange set, at de også gør udi det i storbyerne her og i Belgien, Skøn ide, både for det arbejdende folk og for turisterne.
En rigtig herlig weekend til jer derovre.

Tina - omme i London sagde ...

Lene - papir (laes: billeder) er taknemmeligt. :)

Moar - det ved jeg godt hvor jeg har faaet fra. Jeg glaeder mig til at se jer i morgen. :)

Eva - jeg foeler mig virkelig ogsaa priviligeret. Mht cyklerne, saa er her skam plads til mange flere cykler endnu. :)

Inge - det bliver bare suveraent!

Irene - helt sikkert, it runs in the family. :)

Annette - LOL og tak i lige maade!