15 oktober 2009

Fornyelse skal der til

I dag skulle jeg have fornyet mit togkort og for en enkelt gangs skyld fik jeg mig en rigtig god billetkoebningsoplevelse, til trods for jeg ikke kunne faa det helt som jeg ville have det!

Jeg koeber en billet der udelukkende dur til den togstraekning jeg tager til arbejde. Man kan koebe et travelcard, men det koster 50% mere og jeg bruger det ikke nok til at forsvare det - bare togbilletten slipper jeg allerede £1,000 om aaret for, saa det er ikke nogen billig fornoejelse at gaa paa arbejde og de ekstra £500 kan man jo nok finde noget at bruge paa.

P1340780

Vi har et skide smart system, der hedder Oyster. En Oysterbillet kan holde mange forskellige billetter paa en gang og saa ved systemet hvor vidt man har betalt for den straekning man rejser paa. Der er bare lige den fikse detalje at man ikke kan laegge togbilletten paa - til trods for vi har aflaesermaskinerne paa alle stationerne! Koebte jeg et travelcard, saa kunne jeg godt. Det synes jeg er noget hoe, for papirbilletten bliver slidt op inden der er gaaet et aar. Oh well, Oyster kan ogsaa bruges som betalingskort, saa naar jeg skal andre steder end paa min egen toglinie, saa bruger jeg bare den.

Naar man har et helaarskort faar man 30% rabat paa andre togbilletter over en vis pris og da jeg koebte kortet fik jeg at vide at for bare £1 kan man koebe et 30% rabat kort til en anden, saa jeg skyndte mig at slaa til. Den venlige mand synes mit etui saa lidt traels ud, saa han gav mig et nyt, jeg behoever jo ikke fortaelle ham at jeg helst vil have Oysteretuiet, da den er anderledes indrettet. :)

2 kommentarer:

Donald sagde ...

Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået historien, men pointen er sådan set nem nok at forstå :-) Tillykke med rabatten og det nye etui, som ikke er så praktisk som det Oyster-system, som du ellers bruger :-)

Tina - omme i London sagde ...

LOL Donald, jeg faar vidst ikke altid forklaret ting saa klart som jeg gerne ville!