24 juli 2008

Morgen i Westminster

Finanstilsynet holdt konference i dag, saa jeg startede dagen med at tage et smut til the city of Westminster. Jeg tog toget til Waterloo East og the Jubilee line videre til Westminster. Jeg elsker stationen, som er en helt fantastisk konstruktion og saa kan jeg saa godt lide at det foerste der moeder en, naar man kommer ud er Big Ben.

Big Ben er mit yndlingsvartegn for London. Den er saa majestaetisk og flot og saa minder den mig om da jeg som en ung pige plejede at cykle ned over Trafalgar Square om morgenen. Jeg kiggede lynhurtigt paa Big Ben, for at se hvor sent jeg var paa den, inden jeg fraesede ned om Buckingham Palace og videre til Victoria.

Lige ved siden af Houses of Parliament staar Westminster Abbey, som er kroningskirken og den kirke som Princess Diana blev begravet fra. Jeg elsker den gigantiske kirke og al dens flotte udsmykning. Jeg maa se om jeg kan faa en carol concert lusket med ind i programmet der i aar. De har saadan et godt kor, som synger som engle!

The QE II Conference Centre var rammen om konferencen i morges. Centeret er ret stort og ligger fantastisk godt, men joesses, hvor er det ringe indrettet. Man er naesten tvunget til at tage elevatoren, frem for bare at smutte op og ned ad trapperne.

Da vi kom ud fra en lang morgen buret inde var vejret saa fantastisk godt at vi overvejede om ikke vi kunne finde en undskyldning for ikke at gaa paa arbejde. Det lykkedes ikke, saa vi luskede tilbage til vores pind!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg kender een der har sunget i 'The Bach Choir'mon ikke det er i den kirke de hører hjemme ... Der må googles!