05 juli 2008

En tur til Nyhavn

I tirsdags blev jeg lokket med et smut i Nyhavn, hvor vi skulle moedes over en enkelt oel eller to. Vejret var fantastisk og selskabet lige saa, saa der skulle ikke megen overtalelse til, for jeg elsker Nyhavn med alle dens smukke facader - og saa lige ved vandet. Jeg kan slet ikke staa for vand!
Der var temmelig travlt paa hele promenaden, saa vi gik lidt rundt for at finde et sted hvor der var plads til fem mand hoej, saa vi kunne sidde ned og faa en oel.

Da vi satte os lagde jeg ikke specielt maerke til stedet hvor vi var havnet, for jeg havde alt for travlt med at foelge med i alskens maerkelige mennesker der gik forbi og med at lytte til alle de forskellige skandinavere paa et sted. Jeg opdagede pludselig at jeg er blevet utroligt daarlig til at skelne mellem svensk og norsk, men jeg hoerer det selvfoelgelig naesten heller aldrig.

Efter vi havde faaet bestilt en haandfuld oel og havde faaet sagt goddag begyndte jeg at studere facaden lidt og saa kunne jeg da ikke lade vaere med at doe af grin, for vi var selvfoelgelig endt lige uden for en strip klub, nemlig Nyhavn Redligt!

Havde jeg ikke laest facaden tror jeg aldrig jeg ville have lagt maerke til at det ikke var en ganske almindelig bar, for bartenderen var en ganske almindelig ung student, der havde mest travlt med at holde rygepause. Blikfanget, der imod, var noget for sig. Det er lige godt foerste gang jeg har set en stripklub der bruger en enpattet model som vinduesfodder! Velkommen til Nyhavn. :)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg synes det er rigtig morsomt, at der ligger en mentalhygiejnisk klinik "lige nedenunder" ;-D

Tina - omme i London sagde ...

Der er mange saadanne skilte langs bygningen. Den er faktisk ret morsom. :)