26 april 2008

Og solen skinnede som aldrig foer!

Jeg sov ukristeligt laenge i morges og gik glip af den halve dag - men joesses, hvor var det dog tiltraengt! Da jeg endelig havde vaeret i bad og faaet nogle kulde paa luskede jeg nedenunder for at beundre den smukke dag.

Orkideerne blomstrer som en gal. Jeg bliver ved med at glemme at tage billeder af den med 30... blomster i (yup - de er kommet efter min pleje; ergo, kan ALLE faa orkideer til at blomstre!) fordi den staar paa badevaerelset og blaerer sig.

Den anden dag kom min elskede springende ind med en flot roed tulipan. Han var kommet til at klippe den af ved et uheld og mente nok jeg kunne have den staaende inde i et par dage. Nu er alle bladene faldet af, men det bliver den faktisk ikke grimmere af.

Morgenmaden blev indtaget paa terrassen for foerste gang i aar og synet af baconen fik mig til at luske mine kridvide ben frem fra under buksekanten. Der blev virkelig lyst da de kom frem, men de naaede vidst ikke at faa farve paa de 20 minutter jeg sad der, inden det var tid at gaa paa indkoeb.
Magnolien holder stadig krampagtigt ved de sidste par blomster, men de er nu ved at vaere lidt snuskede kanten og opgiver snart.

Alle steder myldrer der frem med knaldhamrendes giftige foraarsfarver. Giftig groen, solgul samt sart blaa og knaldroed. Alt gror som en besat og det er ved tiden at finde haveredskaberne frem.
Snart kommer lanterne i brug igen. Det er saa hyggeligt med levende stearinlys uden for og med Ikeas smaa lygter kan de braende lige saa laenge som de kan inde.

Gad vide om vi skal have lige saa mange lus i vores rosenbuske i aar som vi plejer? Skuddene springer frem og jeg aergrer mig en lille smule over at vi ikke kan saette rosen i jorden endnu. Den staar i en potte og venter paa et permanent hjem, men det faar vente, for vi skal lige have lagt terrasse foerst.
Det er lige ved at vaere et aar siden jeg saa min famoese bi, saa vi holder ekstra oeje for tiden. Fotografiapparatet staar normalt inden for raekkevidde, saa vi kan faa et ordentligt billede i kassen i aar. Humlebierne har lyntravlt for tiden - og meget store og gule bukser!

Maelkeboetterne skinnede om kap med solen. De goer mig saa glad. Jeg var lige ved at kloejs i foeden da far og mor stolt proklamerede at de er ved at have gjort kaal paa dem. Saadan noget snak haaber jeg ikke Lloyd forstaar, for jeg vil nu saette pris paa lidt maelkeboetter og bellis i plaenen!

Den Californiske er lige paa nippet. Faktisk er den store af slagsen blevet blaa, men den lille lader vente paa sig. Jeg elsker den staerke duft der kommer, naar solen staar paa de udsprungne blomster. Saa dufter der rigtig af sommer!


Efter sigende skulle vejret i morgen ikke vaere noget at raabe hurrah for - aergerligt, for plaenen naaede ikke at blive slaaet i dag - og den traenger kraftigt til en barbering!

Ingen kommentarer: