07 april 2008

Hvor lagde jeg mit fiskenet?

Ifoelge BBC har vi soeheste af arten Hippocampus Hippocampus i Themsen, meddeler Londonist paa sin blog. HOW COOL IS THAT?

Jeg ELSKER soeheste. Det er da den mest nuttede lille tingest man kan finde i vand.

I Dublin airport har de det fedeste akvarie, som jeg og en del smaafolk kan staa og glo paa i timevis. Det er fyldt med soeheste, som bare haenger dovent og vugger i vandet.

Jeg har altid oensket mig et akvarie med soeheste i, men maaske man skulle se at faa gravet den havesoe og saa smutte en tur ud til the Thames Estuary, ifoert gummiroejsere og fiskenet. Jeg er sikker paa jeg har et sylteglas der godt kunne vaere en fire fem stykker i, man er vel ikke graadig og de yngler vel, hvis man sanser at faa nogen af forskellig koen med i nettet. Hmmm... guldfisk eller soeheste - let me think? Jeg ved hvad jeg foretraekker! Jeg kunne da staa i timevis og kigge paa de sugede foede til sig med deres lille snude. SUK hvor er de bare skoenne (ahemmm... og fredede!)

6 kommentarer:

Susan sagde ...

Den der dam, den skulle da graves langt ned for at du kunne have et vindue og kigge ind til soehestene :-) ... med en terrasse og en stol saa du kunne sidde der med en kop te og strikketoej og nyde soehestene ... det lyder jo ikke daarligt.



Soeheste er skoenne, de var paa Cozumel inden Wilma kom forbi, de er desvaerre saa sarte at de blev helt udryddet saa jeg har ikke set nogen vilde.

Unknown sagde ...

Soeheste er skoenne, isaer fordi det er hannen der er gravid. Endelig noget fornuftigt i denne verden:)

Anonym sagde ...

Jeg kan jo håbe at der er en lille søhest i den helende bølge du sendte min vej tidligere i dag - tak for den Tina :-)

Marianne sagde ...

Lige der kan jeg godt følge dig - køber altid søheste i lertøj og lign. når jeg er på rejse :-)

Helle K. sagde ...

Så er vi to - jeg har altid været vild med søheste - og mit yndlingsdyr er en søhest - og jeg kunne blive ved :)

Tina - omme i London sagde ...

Pernille jeg sendte et par, for jeg gik ud fra du var lige saa vild med dem som alle vi andre. Er det egentlig muligt ikke at kunne lide soeheste?