09 november 2007

Stormens magt

I aftes kunne vi se paa nyhederne at en haeslig efteraarsstorm var paa vej ned over de Britiske oeer og at der var "severe flood warnings" over meget af oestkysten. Det overraskede mig ikke meget, da jeg vidste der var kommet sne paa Faeroeerne i gaar og saa vidt jeg kan regne ud maa det vaere den samme storm der rammer os. Stakkels en masse mennesker, som gik i seng i aftes velvidende at de maaske i dag har vand og slam og hvad ved jeg, i hele underetagen af deres hus. SUK!

Heldigvis er teknikken nu saa meget med paa noderne at the Environment Agency kan naa at advare folk om hvad de kan goere for at sikre deres hjem og firmaer.

Billedet af stormen har jeg laant her.

Min kaere broder skulle flyve fra Stansted til Kjoewenhavn i dag og han glaedede sig ikke specielt, for han mente nok det kunne blive en langtrukken tur. Jeg hoerte fra ham tidligere; beskeden loed: "The eagle has landed. Temmelig forsinket pga lortevejr. Det var en rystende oplevelse..." Fedt, saa ved jeg da han er kommet godt hjem. Det har bare vaeret saa fedt at have ham her. Vi har virkelig hygget os!


Jeg var lidt spaendt paa hvordan Themsen ville se ud til morgen, men den saa nu ganske fornuftig ud. Solen skinnede som en gal - fra en skyfri himmel! Det er saert at taenke paa at Norfolk og der omkring har det haesligste vejr.


Paa nordsiden af Themsen skinnede solen paa bygningerne og fik det graa til naesten at se varmt ud, men det var nu lidt koldt alligevel. Jeg vil skyde paa under 10 grader.

I foelge min kollega, der er ryger og som derfor af og til er ude i vejret inden frokost, er det siden blevet hundekoldt uden for. Jeg kan ikke rigtig se vejret fra hvor jeg sidder, saa jeg faar se, naar jeg gaar til frokost.

Jeg har en droem om at vi kunne faa lidt Novembersne, men det er nok ikke verdens mest realistiske droem, efter som vi naesten aldrig faar noget midt vinter, never mind i November!














asldk

Ingen kommentarer: