25 november 2007

Min dag i koekkenet

Innocent Smoothies er nogle laekre frugtmosdrinks som koebes i en lille plastikflaske. Firmaet har koert "The Big Knit" i nogle aar og for tiden er der huer fra The Big Knit paa Smoothies flaskerne. Jeg koebte et par stykker den anden aften. 50p gaar fra hver til noget lig "Aeldres vel" (er det ikke saadan der er en organisation i DK der hedder?)


Hattene blev i morges taget i brug som aeggevarmere, for de har den helt rigtige stoerrelse og saa er de da lidt nuttede!

I koekkenet staar min Novemberkaktus. Det varierer nu lidt hvor vidt det er i November den blomstrer, men i aar er den nu ganske godt med. Den er pludselig vokset vildt meget. Jeg gad vide hvad mor gjorde ved den da hun var her. Hun har garanteret givet den noget ehmmm... hvad hulen hedder "gyje" paa rigsdansk? Ehmmm... noget foede!

Jeg havde stadig to kasser "Droemmekage mix" i skabet fra vores Danmarkstur, saa jeg knaldede lige en i ovnen, mens jeg lavede mad til aften.

Der var kun mig i koekkenet, saa jeg blev noedt til selv at slikke skaalen. SLURP! Nu skal jeg have sat noget kaffe over, saa vi kan faa smagt paa den. Jeg maa virkelig se at faa mig taget sammen og finde en opskrift, saa jeg ikke bliver noedt til at importere kagemix.


Vi lader lige billedet staa et oejeblik, for kagen varer ikke laenge!

2 kommentarer:

Regitze sagde ...

åh hvor er det rart at se, at det var en lyn-lynmave, den!
i DK har vi EGV (ensomme gamles værn)-fonden samt Ældresagen.
på sjællandsk har vi.. gødning.
min mor ku den der drømmekage fra brovst, hvis den skal googles:)

iøvrigt: jeg håber at få overgivet dansk cyklisgtforbund ideen om walkit.com ideen. den er pure genial!

Tina - omme i London sagde ...

Ja, heldigvis var den bare en dags svimmelhed og det er godt nok let sluppet, med alle de kolleger af mine der har vaeret syge!
Aeldresagen er vidst dem jeg mente - og ja, det hedder goedning. Pludselig kunne jeg ikke komme i tanker om det.
walkit.com er simpelthen den fedeste iden jeg nogensinde har set. Lad mig vide hvad de siger.