13 juli 2007

En lys hilsen

I tirsdags var vejret graat og kedeligt. Det har det vaeret i nogen tid. I sidste weekend fik vi det fineste vejr i et par dage, men altsaa ikke julishortstshirtogbadesandalvejr, bare fint solskin og nogen blaest. Tirsdag boed dog paa et par lyspunkter, som selvfoelgelig fandt vej ind i min udemaerkede mobiltelefon.

Foerst - paa vej ned gennem industriomraadet, hvor der altid gror en masse ehmmm... hvad hulen er det nu de hedder? Aaah ja, VALMUER! (jeg skal lige taenke paa opium, foer jeg kan huske navnet!)

Valmuerne i industriomraadet minder mig altid on det aar hvor jeg gik igennem paa Remembrance day, som altid bliver markeret med valmuer, og der stod en lille bitte roed blomst og kiggede paa mig. Da jeg gik hjem igen var bladene faldet af.


Ved middagstid havde jeg sat mig paa en baenk og saa kom denne lille hvide due flyvende og satte sig paa fliserne foran mig. Den saa ud som om den havde hvid neglelak paa taeerne!

Hjemme kunne jeg nyde de smukke cosmosser (st?) som jeg havde plantet soendag. De er simpelthen bare saa fede og faar solen til at skinne paa en graa dag!

Vi har snakket meget om hvor de her kaempe tusindfrydmargerittelignendeblomster er kommet fra. Vi har ikke saaet eller plantet dem, men der er kommet en rigtig stor og flot klase og vi saetter pris paa dem.


De lover godt vejr i weekenden igen. Jeg haaber det holder, men goer det ikke, saa gaar jeg bare paa blomstersafari i haven og gaderne omkring mit hus. Jeg skal nok faa den sol frem - og det snart. Nu er der kun 4 uger til vi faar ferie, saa varmen og solen naermer sig selvfoelgelig...

Ingen kommentarer: